A CNG Mitsubishi Gr.A rally autó sikeresen versenyez az osztrák Rally bajnokságban.
Azért, hogy a modern motorsport megfeleljen a károsanyag-kibocsátási elvárásoknak, és az egyéb általános környezetvédelmi szempontokat is figyelembe vegyék, még 2006-ban Stohl Racing elindított egy projektet közösen az OMV-vel (Osztrák Minerals Szövetség). A cél az volt, hogy a rally sport zöldebb legyen. Az alapvető ötlet mögött az állt, hogy kidolgozzanak egy erős motort a CNG csomaggal, amely versenyképes és sokkal kevesebb káros anyagot bocsát ki.
Alapvető felépítés:
Stohl Racing Koncepció
Az általánosan alkalmazott rendszerek, melyeket mindennapos használatra szánnak,
a rally autókban versenykörülmények között nem tudnak megbízhatóan teljesíteni, és nem elég erősek ahhoz, hogy ellenálljanak a nagy erőhatásoknak (különösen a gyorsasági szakaszokon). Sok kutatási és fejlesztési munka kellett ahhoz, hogy összeálljon egy rendszer, amely megfelel a versenyautó teljesítményének.
Összeszedtük a motorsportban alkalmazott CNG-R rendszer főbb pontjait:
- Monovalens koncepció
A kétértékű koncepció révén létezik egy kis mennyiségű benzin tartály indulási célokra, amely megfelel a rendelet előírásainak is. Egyértelmű, hogy a versenyen használt CNG rendszernek képesnek kell lennie, hogy önállóan működjön más energiatároló folyadékok nélkül is. - Szekvenciális befecskendezés
A magas szintű pontosság miatt a versenyen történő alkalmazáshoz az összes hengerben hengerenként egy injektort használnak a CNG befecskendezéséhez. - Elektronikusan vezérelt nyomásszabályozó
A teljes mértékű ellenőrzés miatt a PID vezérelt nyomásszabályzók nélkülözhetetlenek voltak. Ez képes kompenzálni a nyomáskülönbséget, és szinte minden folyamatot befolyásol a használata. - Type 4 CNG palackok
A legkisebb súly eléréséhez és a legmagasabb biztonsági előírásoknak való együttes megfeleléshez Type 4 típusú tárolót alkalmaztak.
- MoTeC ECU
MoTeC egység biztosítja a teljes ellenőrzést az összes szükséges funkció futtatásához, amelyek szükségesek egy versenyautó biztonságos üzemeléséhez.
Az alábbi autókban alkalmazták a fejlesztetéseket:
Mitsubishi Evolution VI CNG Gr.A
Fejlesztési prototípus, a CNG meghajtású autó első győzelmét 2007-ben aratta a Ostarrichi Rallyn.
Mitsubishi Evolution IX CNG Gr.A
Abszolút győzelem a 2008-as Waldviertel Rallyn. Számos alkalommal ért el top 3-as eredményt a 2007-es és 2008-as szezonban az osztrák Rally bajnokságban.
Subaru Impreza STI 07 CNG Gr.N
Az első versenyén 4 helyezést ért el az új Gr.N szabályozású CNG rendszeres autó, és SS Vice bajnok is volt az osztrák nemzeti bajnokságban 2009-ben.