Magazin

Hol a leggyengébb láncszem?

 

Majd két hete vontatókötélen érkezett hozzánk egy Skoda Fabia.

A tulajdonos elmondása szerint az egyébként jól működő, 1.2-es, három hengeres, BME, motor kódú 2007-es autó, motorolajszintjét néha, de legutóbb már régen nem ellenőrizték. Most, egy leállítás után többé nem indult.

Munkafelvevőnk is megpróbálkozott az indítással, ami valóban sikertelen volt, de érzetre és hangra, egy kompresszió nélküli motor benyomását keltette.

Szerelőnk a gyertyanyíláson benézve nyitott állapotú szelepeket látott, ami szükségessé tette a hengerfej leszerelését. Gyors hibafelvétel után a hengerfejet gépműhelybe küldtük felújításra.

A felújított, új szelepekkel szerelt hengerfejjel, valamint az ilyenkor előírt szintén új vezérlés alkatrészekkel komplettírozott autót járatás, próbaút után átadtuk tulajdonosának.

 

w   q

A felújított hengerfej és az új vezérlés

 

A baj kb. két hét múlva következett, amikor ismét kötélen érkezett az autó, de a tulaj már indítani sem merte az útközben leállt gépkocsiját, amit ismét szétszedtünk. Azt hiszem, a képek önmagukért beszélnek.

 

e

r

u

z

i

Szakadt vezérműlánc, törött szelep, ami beékelődött a hengerfejbe, lyukas dugattyú, törött rögzítőcsavar.

Azt, hogy mi történt előbb, a szelep törése, vagy a lánc szakadása, szakértő vizsgálja.

Online körésta