Magazin

Hol a leggyengébb láncszem? (avagy kiderül az igazság)

Talán emlékeznek még a kötélen érkezett, vezérléscsere után totálkárossá vált motorú Skoda Fabia 1.2 javításának kálváriájáról írt cikkünkre?

Akkor még nem tudhattuk, hogy pontosan ki is hibázott, vagy hol is van az a bizonyos leggyengébb láncszem, hiszen így fejeztük be a cikket:

– Szakadt vezérműlánc, törött szelep, ami beékelődött a hengerfejbe, lyukas dugattyú, törött rögzítő csavar.

Azt, hogy mi történt előbb, a szelep törése, vagy a lánc szakadása, szakértő vizsgálja.-

Mára már kiderült a műszaki szakértői véleményből, hogy senki sem hibázott.

Szerelőnk a javítást a technológiának megfelelően, szakszerűen végezte el, a vezérlés cseréjéhez szükséges új alkatrészek és az előírt segédanyagok felhasználásával.

A hiba a beszerelt új vezérműláncban rejtőzött, ami, mint az a szakvéleményből kiderült –túltárolt- már régen a forgalmazó polcain elfekvő darab volt.

JPEG_20160905_102250_

Így aztán valóban a láncszem volt a leggyengébb.

Az ügyfél a javítás idejére csereautót kapott, a kereskedő fizette a javítás költségeit, így aztán mindenki megelégedésére zárult az ügy.

Reméljük, hogy többet nem kell hasonló esetről beszámolnunk!

 

Mészáros Árpád

Online körésta