Hogyan vizsgálunk analóg-digitális gázpedáljeladót intelligens diagnosztika és oszcilloszkóp segítségével? | Medic-car Kft.

Hogyan vizsgálunk analóg-digitális gázpedáljeladót intelligens diagnosztika és oszcilloszkóp segítségével?

Ahogyan a Medic-Car csapatának, más szervizeknek is az ügyfelek elégedettsége és biztonsága vezérli munkáját. Éppen ezért nagyon fontos, hogy minden alkatrészt és műszert rendszeresen, érdemben átvizsgáljunk. Tesztünk során most egy egyszerűnek tűnő alkatrész vizsgálatára szeretnénk felhívni a figyelmet.

A tesztautó adatai

A vizsgált jeladó egy Motronik ME 7. 01-es motorirányító rendszerrel felszerelt Volvo S80-as része. Az autó motorkódja B6294S2. A szenzor dupla Hall-jeladós, hat érintkezővel ellátott, gázpedálra szerelt egység. Az autón hibajelenség nem volt észlelhető, ezt gyors hibakód-olvasással is alátámasztottuk.

Tehát egy hibátlanul működő alkatrészt vizsgálunk azzal a szándékkal, hogy többet tudjunk meg róla, mint ami a pedáltérben látszik belőle.

A gázpedáljeladó vizsgálata lépésről lépésre

    1. Első körben adatblokk vagy mértérték olvasással próbálkoztunk. Sajnos ebből nem következtethettünk túl sokra, ugyanis csak a pedálállás százalékos értékét olvashattuk le a diagnosztikai műszerből kiválasztható paraméterek közül. Az ábrán látható, hogy a pedál helyzetét helyesen követi az ECU által látott százalékos érték.
      Gázpedál jeladó vizsgálata
    2. A részletes információk kinyeréséhez oszcilloszkópot használtunk. A műszerrel 5 és 12V-os tápfeszültséget mérhetünk, valamint a fennmaradó két pár érintkező egyikén analóg jelet is 0,3-4,3V között a pedálhelyzettől függően, a másikon pedig egy 12V, 200Hz-es jelet, ami kitöltésének változtatásával reagál a pedál helyzetére. Így máris részletesebb adatokat láthatunk a vizsgált alkatrészről.
      oszc
    3. A „gázadás” helyes hatásait a következő két ábra alsó részein követhetjük nyomon. A felső ábra az alaphelyzetben lévő, míg az alsó ábra a teljesen lenyomott pedál hatására létrejött kitöltésváltozást mutatja. Az ábrák felső részei a 12V-os tápfeszültség meglétét ábrázolják. Mivel az analóg jelet nem potenciométer szolgáltatja, „zajt” vagy kontakthibát nem érdemes keresni rajta.

 

Gázpedál jeladó vizsgálata

Alapjárat

Gázpedál jeladó vizsgálata

Teljes gáz állás

Ha Ön is szeretne több információt megtudni autójáról, jelentkezzen be hozzánk hibakód-kiolvasó diagnosztikára!

Kíváncsi a többi cikkünkre is? Olvassa el írásainkat a magazinunkban!

Share This